2014-05-02

CSI Taipei s:1 evolution / 犯罪現場:台北 第一季 進化

這是我其中一個死前希望完成的一個小東西。 This is a little thing I want to fulfill on my bucket list.

(在拍攝期間沒有任何動物或者是人受到傷害也沒有真的死亡,只有喝醉,但還是沒有任何人受到傷害。然後沒有妨礙到交通也沒有犯法。No animal or person was harmed during taking these pictures, only drunk, but still none hurt. And did not interfere the traffic or broke any laws. yep)





我的愛犬布丁 My beloved Pudding

起初犯罪現場系列是因為我做了一個血枕頭,開始拿我的狗與我的月經(無誤)來開玩笑拍照。
At first the crime scene personal collection is because I hand made a blood pillow, and started to make jokes about it with my dog and my menstrual blood (correct.).

後期開始為了嘲諷"台北夜生活撿屍體文化",加上我個人非常喜歡看CSI犯罪現場(但我就是不喜歡看邁阿密的何瑞休!!!!!!歪個屁頭啊!!!!!!)
And then it was to make fun of the "Taipei Night Life picking up dead bodies culture" (well, meaning to pick up wasted chicks.) AND plus I am a huge fan of CSI series (but I'm just not liking Miami, Horatio please stop the head thing, it's getting old)

後來我的血枕頭不知道被我丟到哪了,或者是被我家的狗吃了之類的。但幸好我還留一塊當初做血枕頭剩下的一塊布。
I don't know what happened to my blood pillow, I think my dog ate it. Fortunately I got a piece of cloth left from making the blood pillow. 






開始是這樣的 so this is how it started;


犯罪現場1: 疑似酒精中毒的貴婦想做瑜珈但是忘記換瑜珈服,更嚴重的是忘記把鞋子脫了。
Crime Scene no.1: Seems like a intoxicated rich lady wanted to do yoga but forgot to change to her yoga clothes and most of all, forgot to take her shoes off.






犯罪現場2: 疑似包包買太多的女孩(好啦輕熟女)拿著麵包刀割喉自殺。
Crime Scene no.2: A girl (ok, woman) bought too many bags and slit her throat with a bread knife.





犯罪現場3: 喝太多的女人。
Crime scene no.: A woman who drunk too much.

這種叫沒安排過真的喝醉變屍體 (但我倒在家裡)

犯罪現場4: 吃個飯不知道吃到甚麼突然暴斃的女人。
Crime Scene no.4: Don't know what she ate and dinner and died instantly.



我想不到除了淹死還有什麼選項了



後來我漸漸不再寂寞,我的友人們加入我的行列讓我的屍體系列越來越龐大,變成集體喪屍我好開心。
I wasn't always alone now, my friends has joined my dead body collection and it was getting bigger, to a holocaust!

這其實有點噁心



拍攝照片時相當安全並且沒有造成任何交通以及行人危險,純屬藝術呈現毫無任何挑釁成分。




拍攝照片時相當安全並且沒有造成任何交通以及行人危險,純屬藝術呈現毫無任何挑釁成分。

I have to say special thanks to all the friends who was willing to join me!




On a Christmas day. What a jolly night.




This one was on my birthday, or I can say I'm Olenna_Tyrell from game of thrones.




Invasion of Normandy






And I will not stop. This isn't the end.

No comments:

Post a Comment