2011-06-09

the runaway message / 烙跑紙條




這是我史上收到最窩心的一張紙條了。


this is the sweetest message I've ever gotten.


and this happened on the day I ran away from home, and went to Venus' home,
don't ask me why, I never run away from home,
so you know how serious, how desperate  I was.


the message says;


To Grace,
1.You can eat everything in the fridge. The eggs, toast, tea, you can do it yourself.
2.Here's the  key, if you're still too shy , you can take the keys yourself and go to starbucks or somewhere to grab food.
3.You can use the computer, and you can watch the TV.


Venus




紙條上寫著;


給貴死:
1.冰箱吃的都可以吃,蛋、吐司、茶 都可以自己用來吃
2.Key我放在這,如果你還是不好意思用,要去買吃的或Starbucks,可以自己把鑰匙帶走
3.電腦、電視你都可以用
VENUS


這張紙條其實看似是個很簡單的留言,但其實包含了好多窩心的舉動,包括V有多了解我很不好意思去動人家的東西,她知道我不好意思去亂用,所以就提供他的鑰匙,那我當然也知道他是因為不會寫"鑰匙",所以他寫英文,當
然不要擔心,我也不會寫。




She knows when I'm not happy, I like to go to starbucks to do nothing but sit there.
她知道我不開心的時候喜歡去Starbucks放空什麼事都不做


She knows to leave the key somewhere I can take easily, or I will never take the keys.
她知道要把鑰匙放在我很好拿取的地方,不然我根本就不會去拿


She knows I don't like to take everything for granted, although she says to be like home, but I still can't.
她知道我不會理所當然,雖然她跟我說把這當自己家,但她知道我不會


She knows what I'm going to do, before I even do it.
她可以預知我要做的事,即使我根本還沒做


what else can I ask for when I ran away from home.
she thought about everything.
我還能要求些什麼,我是離家出走的狀態
她什麼事情都已經先替我想好了




The only thing she forgot is,
她唯一忘記的事情是,


I can sleep for a pretty long time, especially after crying, I went to sleep before she did, but woke up later than she did.
我可以睡很久,尤其是哭過,我再她睡前就先睡了,但我比他晚起。






而這張紙條,我還好好的留著!


貼心斃了。
BUDDY~~~~~~~~~BEST BUDDY EVER~~~~~~~



No comments:

Post a Comment